אשפתונים, ספסלים, לוחות מודעות, סככות וצלונים, ביתני שמירה, שולחנות פיקניק, תחנות הסעה – אלו הם רק חלק מאלמנטים שניתן למצוא במרחב הציבורי שלנו ויש עוד רבים נוספים. מי צריך ריהוט רחוב? למה ואת מי הוא משמש? ומי דואג שיהיה לנו ריהוט רחוב?!
היום קצת נתקה לדמיין את המרחב הציבורי שלנו בישראל ללא אותו ריהוט רחוב מפורסם. אם נשאל את סבא או את אימא הם בוודאי יגידו לנו שניתן לחיות בלי הריהוט הזה ברחוב, אבל הי הם גם יגידו לנו שאפשר לחיות ללא טלוויזיה, טלפון נייד או שירותים בתוך הבית. אז נכון, ריהוט רחוב הוא משהו חדש, של עשרות השנים האחרונות, אבל בלעדיו הרחובות שלנו היו נראים ייתומים. אכן היינו מסתדרים גם בלעדיו, אבל חיינו היו הרבה פחות נוחים, אסטתיים ואיכותיים.
נכון להיום כאשר אנחנו מחפשים מחסה מן השמש הקופחת בימי הקיץ, לרוב נמצא לנו איזו סככה או צילייה. אם נרצה לשבת כי עייפנו באמצע הדרך, תמיד נמצא לנו איזה ספסל ציבורי לנוח עליו ואם יש לנו שקית עם זבל שאגרנו – במרחק מה ימתין לנו אשפתון מזמין. גם הפיקניקים שלנו בחגים ובחופשות היו נראים אחרת אם לא היה לנו איזה שולחן פיקניק ציבורי בפארקים אובגנים הציבוריים.

אחריות סביבתית

ריהוט רחוב הפך לחלק מן הנוסף שלנו והוא הכרחי והוא מסמל את האחריות שיש לכולנו על המרחב הציבורי. על ריבוט רחוב אחראיות המועצות המקומיות והעיריות, אולם גם לנו האזרחים יש אפשרות לשפר את החזית העירונית שלנו.
טיפוח האזור שבו אנחנו גרים יכול לתרום לסביבה שלנו ולאסטתיקה. הנה אנחנו מטפחים את הגינה הקידמית שלנו, כשאנחנו רוצים לעזור לאורחים שלנו אנחנו נשים שלטי עץ שיורו להם לאם להגיע ואם נחוש שזורקים יותר מדי אשפה בסביבת הבית שלנו, נוכל לעשות את ההבדל אם נציב אשפתון לרווחת ההולכים ושבים וגם לרווחתנו.
הסביבה שבה אנחנו חיים היא באחריותנו לא פחות מאחריותה של העירייה או המועצה המקומית. אנחנו חייבים לשמור על הסביבה שלנו ועל כדור הארץ, כי אין לנו עולם אחר. כולנו זקוקים לריהוט רחוב, זה עבורנו ובשבילנו.

ריהוט רחוב
< לעמוד הקודם