אומרים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, פתגם זה מוכר היטב בעידן שלנו, עידן שבו אין לנו הרבה זמן ופנאי לחשוב על הרושם שאנחנו עושים, כי קצב החיים המודרני הוא מהיר, תובעני ואינטנסיבי. רושם ראשוני אינו בא לידי ביטוי רק בפן האישי, הוא גם מתבטא בהיבטים עסקיים ומקצועיים, כהורים וכחברים. האפקט של הפגישה הראשונית שלנו על הזולת היא חשובה ובוודאי גם בתחום המקצועי. 

שלט כניסה הוא בדיוק זה. הוא חלק מהרשם הראשוני שאנחנו משאירים על לקוחות או על אורחים חדשים שנכנסים לבית שלנו ובכוחו לעצב דעת קהל. אם משקיעים בעיצוב של שלט כניסה מרהיב, סביר מאוד להניח שתהיה לו השפעה על הערכת הזולת אותנו כאסטטיים, מסבירי פנים וחיוביים, אם נבחר להציב שלט כניסה בבית או במשרד שהוא מרופט ומוזנח, נשפט בהתאמה.
אז איך בעצם אפשר לדאוג ששלט הכניסה ייצג אותנו נכונה? כעת נפרט מה הם הצעדים שיש לנקוט כדי להפיק שלטי כניסה יפים, אסטטיים ומושכים שישיגו את המטרה שלשמם הצבנו אותם מלכתחילה.

  • מיקום השלט – דבר ראשון יש להחליט היכן אנחנו רוצים להציב את השלט. בחזית? מאחור? באיזה גובה? האם יש אובייקט שעלול להסתיר את השלט (עץ גדול)? כיצד ניתן לעקוף אותו (לגזום)? מאיזה מרחק אנחנו רוצים שיזהו את השלט ואת הכיתוב עליו?
  • גודל – שלט כניסה יכול להיות גדול, קטן או בינוני, וגם אלו ממדים יחסיים. שלט צריך להיות גדול דיו כדי שיראו אותו מחד, אך חשוב שהוא יהיה בפרופורציות הנכונות ולא יאפיל על אלמנטים אחרים בחזית הבית או המשרד. צריך לחשוב מה רוצים לכתוב ואיך רוצים לעטר את השלט ולפי זה להתאים את הגודל שלו.
  • צבעים – צבעי השלט חשובים לא פחות מהתוכן שעל גביו. מומלץ לבחור בצבעים שמתכתבים עם הסגנון של הבית או המשרד ועם העיצוב, אך גם לדאוג לכך שהשלט כניסה יהיה בולט ומאיר עיניים. כדאי להתלבט עם אנשי מקצוע מיומנים. בוודאי יש להם ניסיון בנושא הזה.
  • תוכן – כאמור לתוכן השלט יש חשיבות. מ נרצה לכתוב בו? כתובת? שם המשפחה? שם המשרד? לוגו? כתובת? חצי הכוונה? עיטור? – כל אחד מהמוטיבים הללו יכולים להכנס לשלטים אל חשוב לא להעמיס על השלט מידע מיותר ולבחור רק את המידע הרלוונטי והחשוב, זה שיכול לעזור ללקוח או לאורח להתמצא ולקבל רושם ראשוני חיובי.
שלט כניסה
< לעמוד הקודם